Lite tips till skattedeklarationen

Alla ålänningar, det här kanske är information som ni har vetat sedan läääänge, men jag visste det inte och om det är flera som inte heller har uppmärksammat detta så får ni veta det nu:
- På ålandsbilagan som kommer med skattedeklarationen finns punkt nummer 3 för studieavdrag. Det är ett avdrag som alla som studerar på heltid (grundskola, gymnasie, högskola) får göra. För varje termin får du fylla i 340 euro, två terminer blir alltså 680 euro. Detta är inte pengar du får i handen, utan orsaken till varför du ska fylla i det här och skicka in bilagan är för att din skatt då kommer att sänkas. Sänkt skatt betyder mer pengar i handen. Bra va?

Kommentarer
Postat av: Anna

Det visste jag ^^ Eller, jag kanske inte ska ta åt mig äran, mamma påminner mig alltid om att fylla i där :p

Postat av: Sofia

mycket bra att du påminde om detta!

2009-05-11 @ 16:13:19

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback