En riktig städdag

Idag är det städdag i hushållet Lindfors-Mattsson. Vi har torkat damm, rengjort kaffebryggare, ugn, fläkt (fläktfiltret föll sönder i våra händer - ett tecken på att där städas för sällan?), kylskåp, golvbrunn i duschen, toalett och så vidare. Fyra maskiner tvätt är igång just nu också. Och strumpbyxor i handtvätten. Golvet är dammsuget och mattorna skakade. Nu ska jag städa upp i garderoben, vika om tröjor som jag tänkt använda men sedan ångrat mig och hafsigt vikt tillbaka in i skåpet. Sedan ska jag sortera bort böcker och papper från förra kursen. Efter det ska jag ta hand om tvätten som är ren och torr (stryka, sy och vika in i garderoben och byrån). När allt städrelaterat är klart ska jag duscha. Mat ska handlas och ett nytt fläktfilter införskaffas. Och Adam åkte precis nyss iväg på "introduktionsfest" för nya CLM (klubbmästeriet). Han har visserligen hjälpt till duktigt fram tills nu, men resten åligger mig att göra. Nåja, jag ska nog hitta på lämpliga sysslor som han får göra för att gottgöra frånvaron. Massage ligger högt upp på min lista!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback