Kort skoldag - långt inlägg

Det blev en kort skoldag idag. Jag lämnade in mitt PM och sedan började introduktionen till civilrätt 1. Den tog ungefär en timme, vilket betydde att lunchen utökades till två timmar. Jag - liksom många andra - kände att det inte var värt att vänta i två timmar för att sedan lyssna på en föreläsning om arbetsrättens historia. För arbetsrättens historia kan inte ens anses tentarelevant. Därför har jag nu kastat i mig lite lunch, ska precis just skriva ihop ett träningsprogram till mig själv (så att jag inte bara tränar det jag tycker att är roligt) och sedan gå iväg till gymmet.

Förresten, i morse åkte jag hemifrån en halvtimme tidigare än vad jag brukar göra. Detta eftersom PM:et skulle lämnas in innan föreläsningen. Trots det här så kom jag till skolan senare än vad jag vanligtvis gör. Kändes surt. Först var Saltsjöbanan ungefär 5 minuter sen. Sedan missade jag precis tunnelbanan jag skulle ta och fick därför vänta på nästa. Vilken var ungefär 10 minuter sen. Och dessutom proppfull, jag stod inklämd mellan massa långa människor - då kände jag mig verkligen liten. När jag väl kom iväg med tunnelbanan stannade den ovanligt länge på varje station (kan ha haft med mängden människor att göra) och vid tekniska högskolan stannade vi flera minuter. Sist och slutligen kom jag fram till skolan och hann precis lämna in PM:et och sätta mig i föreläsningssalen innan det började. Pust! Tur att jag hann komma före klockan 10 i alla fall, annars hade jag fått göra ett helt nytt PM - eftersom det i så fall inte skulle blivit inlämnat i tid. Det är inte lätt att helt plötsligt anpassa sig efter kollektivtrafik, när man har promenerat till skolan i hur-många-år-man-nu-har-gått-i-skolan.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback