Lite självpepp, eller något?

Bästa botemedlet mot ett "dåligt" vitsord måste ju vara att plugga - inför nästa tenta (som befinner sig ungefär hundra år bort). Lite gör om, gör rätt-inställning. Bara det att det är en helt annan tenta jag då kommer skriva. Jag var på vippen att skriva; nu kan det ju bara gå bättre - men det är ju en sanning med modifikation. Låt oss säga så här istället; nu siktar jag bara på det bättre, nu har jag smakat på att vara missnöjd, jag vet hur det känns och kan glatt gå vidare till klockrena fullpoängare igen. Därför tänker jag plugga stenhårt från och med idag och fram till tentorna i början på januari. Mitt mål är högsta vitsordet och man ska inte vara nöjd före man har nått sitt mål. Tur som fan att jag har väldigt många tentor kvar på juristutbildningen, så jag har många chanser att uppnå mitt mål. Och jag hoppas, tror och vet att jag kan få ett toppjobb ändå. Som sagt, det var det här med att sikta på det bästa och sedan ge sig fan på att klara av det.

Lite jävlar anamma har aldrig skadat.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback