Nu är det jul här i vårt hus!

Jaaa, nu är lägenheten lite mera julig! Vi har införskaffat en liten gran, en adventsljusstake, en julmus, en julblomma, glögg, julvört (bröd), Annas pepparkakor, clementiner och ett ljus som doftar pomerans & kanel. Nu återstår att köpa en till julmus (på grund av viss motvilja från ena parten i detta samboförhållande köpte vi bara den kvinnliga julmusen), den manliga och en ljusslinga att ha runt spegeln i hallen. När vi åker hem i helgen ska vi leta fram Adams julstjärna med fot som ska stå i hallen och dessutom ska peppparkaksformarna och kaveln som införskaffades förra året med till vårt gemensamma hem. Vi hittar nog säkert några små julprydnader i barndomshemmen som vi kan plocka med oss.
MYYYSIGT!
Ljus med doft av pomerans och kanel, glögg och julblomma.


Clementiner, vilket jag visserligen har ätit mängder av senaste veckorna - men än är jag inte trött på dem.


Adventsljusstaken och den kvinnliga julmusen. Ni ser väl också att det till vänster bara MÅSTE sitta en manlig julmus, eller hur? It's meant to be.


JULGRANEN!


Julvört och Annas pepparkakor. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag och simon ska smaka på Blossa-09 glöggen i helgen vi :)

Postat av: Anna

Det är clementinsmak på den i år, dock är inte jag heller nått större fan av alkoglögg. Dricker också hellre den alkoholfria, den har ofta mer typisk julsmak :)

2009-11-25 @ 22:49:17
URL: http://tingeling0.blogspot.com
Postat av: Mamma

Vad fint ni har gjort. Jag vill också ha julmöss!!

2009-11-26 @ 12:40:39
Postat av: Malin

Vad mysigt! Jo, ni måste nog ha en manlig julmus också! :)

2009-11-26 @ 16:44:32
URL: http://mejlajn.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback