Nu måste jag skärpa mig!

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt att jag inte har satt igång med pluggandet än. Jag tror att det är ganska bra, för det betyder ju att jag inte känner något tvång på att plugga mera. Men samtidigt har jag alltid levt efter devisen att det alltid går att lära sig mera. Därför borde jag plugga hela dagen idag.
Strunt samma, jag orkar inte plugga non-stop idag (då kanske jag tröttar ut hjärnan inför imorgon?!). Istället ska jag försöka kombinera plugg, med lite motion och en lång stund på spikmattan. Jag känner att det behövs för att mentalt förbereda mig på tentaskrivningen. Jag fattar inte varför jag är så här nervös, egentligen, för jag kan materialet inför tentan hyfsat bra och dessutom förstår jag mig på lagboken (som vi har med på tentan). Jag brukar inte vara nervös, men nu är det i och för sig nytt ställe, nya regler och ja, allt är nytt helt enkelt. Bara jag blir godkänd på tentan är jag nöjd (eftersom den här första kursen ändå aldrig spelar någon roll inför framtiden).

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback