Recension: Duplicity

Ja, filmen Duplicity klassas som crime, romance and thriller enligt imdb.com. Jag kan nog hålla med om den genreindelningen. Kanske inte thriller.. Hur som helst är jag inte helt säker på vad den handlade om - jag var på tok för trött och ofokuserad för att hänga med i allt som hände. Det var i alla fall en film som handlade om två konkurrerande företag som spionerade på varandra och snodde idéer, sedan var det ett par, Clive Owen och Julia Roberts, som spionerade åt något håll (jag är inte riktigt säker, men de två var huvudpersoner i alla fall). Det ena företaget tog fram en superprodukt som gjorde att döda hårsäckar började producera hår igen. Det andra företaget snodde idén rakt av, vilket de inte skulle ha gjort. Mer tänker jag inte avslöja.

Trots att det var en så förvirrande film (som väl framgår av mitt försök att beskriva den), så var den bra. I slutet när man förstod allt (eller åtminstone det mesta), så kände man sig precis som huvudpersonerna - lurade. Jag kan inte sätta fingret på varför jag tycker ni ska se den, men det tycker jag. Observera bara att det är en film man ser när man är pigg och orkar koncentrera sig i alla svängar hit och dit.

Kommentarer
Postat av: Christine

haha jag såg den där i Berlin i våras...den började runt elva-halv tolv på kvällen, vi hade varit uppe sen kanske sju på morgonen och verkligen varit aktiva hela dagen...biofåtöljerna var otroligt bekväma...efter en halvtimme sov majoriteten av oss :P Hopplös film, så otroligt förvirrande, och jag håller med - det krävs energi för att se den...


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback