Science is organized knowledge. Wisdom is organized life.

Nu är jag hemma i Stockholm igen. Det var skönt att vara på Åland, men det är också skönt att vara hemma nu. Fast det är väl så det ska vara när man har flyttat hemifrån.

Det praktiska provet som jag skrev i skolan idag gick nog bra och sedan åkte jag direkt hem. Hemma var det strömavbrott eller något - så det dröjde ungefär 1 ½ timme innan elen kom tillbaka. Det hann bli riktigt kallt här i lägenheten, och kylskåpet blev varmt. Så nu försöker jag återställa temperaturerna här inne.

Ikväll ska jag börja skriva på mitt PM och imorgon tror jag att jag ska ta en tur till biblioteket för att hitta någon doktrin. Dessutom tänker jag verkligen, verkligen försöka komma iväg till SATS imorgon för att gymma för första gången på hundra år (nästan).

I skrivande stund är jag så fruktansvärt trött. Jag läste en väldigt bra bok igår, som jag skrev flera gånger (recension kommer troligen), och den måste jag ju så klart läsa klart innan jag kunde släcka lampan och somna - och Viking Line tog ingen hänsyn till min förkortade natt, utan båten avgick klockan 8 som vanligt. Typiskt. Dessutom kunde jag ju inte dricka kaffe när jag kom hem från skolan, eftersom strömmen var borta - så ingen konstgjord energi fick jag i mig heller. Typiskt igen.


Citat i rubriken: Immanuel Kant

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback