En (inte) helt vanlig dag

Dagen började med att Saltsjöbanan var försenad, sedan var Röda Linjen försenad. Så jag och Jessica (från min grupp) åkte gröna linjen, bytte till buss vid Odenplan och kom bara några minuter sent till föreläsningen om straffrätt.

Föreläsningen i sig var inte speciellt informativ, det mesta var gammal kunskap, men trots detta tyckte jag att föreläsaren var riktigt bra och han gjorde det enkelt att lyssna. Petter Asp var hans namn, om jag inte minns helt galet.

Sedan tog jag och Adam en vända på stan. Det resulterade i nya småprylar till badrummet, ett varmt täcke till mig, fyra ölglas, kontorsmaterial, städduk, en balja att handtvätta i samt lite annat smått och gott. Dessutom mötte vi upp med han som överlämnade Jennys kompis dator och sedan hämtade jag ut Jennys böcker. När vi kom hem städade jag badrummet och ska fortsätta med övriga delar av lägenheten om ett tag.

Men nu först ska jag bara njuta av att det är helg.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback