Nu är det dags igen


Med jämna mellanrum dyker det upp inlägg här på bloggen som alla innehåller i stort sett samma sak. Jag beklagar mig och suckar och stönar över att det är tvätdags. Och idag tänker jag beklaga mig i förväg, så att jag slipper göra det ikväll. Hittills har jag sorterat tvätten, och konstaterat att vi måste tvätta en gång till den här veckan. För dels har Adam fått för sig att alla jeans plötsligt ska tvättas, likaså alla tjocka tröjor. Dels har vi fått/köpt nya handdukar samt sängkläder som vi vill tvätta innan första användningstillfället. Sedan har vi ju, som vanligt, en ofantlig mängd svarta kläder och några enstaka rosa/röda och vita plagg. Det betyder att vi kommer få köra två inte-ens-halvfulla-maskiner någon dag. Hur gör ni, tvättar ni rosa/rött tillsammans med dova färger (svart, grått, mörkblå, brunt)?

Inte nog med att allt ska bäras till och från tvättstugan och lassas i och ur maskinerna. Utan det ska ju dessutom strykas (inte allt, tack gode gud), vikas och sättas in i skåp/lådor.

Riktigt så illa som på bilden har jag det nog ändå inte... (Bildreferens: http://dontconform.files.wordpress.com/2008/10/207-92-togo-children-washing-clothes-734402.jpg)

Kommentarer
Postat av: nina lindfors

rött/rosa skilt.De färgerna har en förmåga att i det oändliga släppa färg och det är inte kul med svagt rosa skimrande sömmar på mörka jeans t.ex.

Tro en gammal tvätträv!

2009-10-06 @ 20:55:43
Postat av: nina lindfors

rött/rosa skilt.De släpper färg i det oändliga och svagt rosaskimrande sömmar på svarta jeans är inte kul. Tro mig jag är en gammal tvätträv.

2009-10-06 @ 20:57:45
Postat av: Hannah

Allt far in tillsamans!! Vit ocksa! Bara man gor det pa 40 och tvatar forsta gang med ratt farg sa hander det nastan aldrig nagonting! Om det hander nagonting sa ar det bara att kopa nytt coh jag vet att du gillar att gora det! -good excuse!

2009-10-09 @ 13:48:51

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback