Skogsbrand på stugan!

Tur att jag mår oförskämt bra idag trots gårdagens partykväll. För det visade sig att jag skulle spendera denna söndag på stugan övervakandes en släckt skogsbrand. Se där bara, det hade jag aldrig trott i morse när jag vaknade. Jag trodde däremot att jag skulle ha träffat Elin (studiekompis från Stockholm) för en fika idag. Men så blev det alltså inte.
-
Så här var det: Plötsligt ringer Nellan, som har stuga i närheten av våran, och säger att det brinner hos oss! I illfart kastar mamma och jag oss i bilen och susar iväg. Senare får vi veta att det "bara" är skog och komposten som brunnit, så vi kan köra ut till stugan lite lugnare än tidigare. Väl där får vi veta att fem brandbilar, en polisbil samt brandchefen har varit där. Elden är släckt och ett område på cirka 15x15 meter har brunnit. Precis mitt emellan stora stugan och en lite mindre stuga som vi också har. Pust! Tur att vi hade så mycket tur i oturen, så att säga. Stugorna står kvar och risken för att något ska ligga och pyra i marken är väldigt liten. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Julia

Usch va obehagligt! Tur att allt löste sig! :)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback