Torsdag 2010-12-02

När jag vaknade i morse tänkte jag "det här kommer inte bli en bra dag". Varför tänkte jag så negativa tankar så tidigt på dagen? Jo, för att jag vaknade och kände mig närmare förkylningen idag jämfört med igår. För att strömmen gick i köket när jag var mitt uppe i kaffekokandet. För att internet inte fungerade. För att jag inte var på plugghumör.
-
Men se där, nu några timmar senare är jag på mycket bättre humör. Strömmen är tillbaka i köket (tur att Adam har koll på sådant där), så jag har fått i mig lagom många koppar kaffe. Internet återuppstod. Pluggandet flyter på precis som det ska. Jag lyssnar på en mysig låtlista fylld med julmusik (tackar, Onekligen!) Jag har hunnit med lite julklappsplanering. Jag har druckit finrexin så förkylningen känns stabil igen. Jag har till och med planer på att gå ut på en promenad idag. Snart kommer Adam hem från skolan och då ska vi äta lunch och kolla på dagens avsnitt av julkalendern. Inte så illa faktiskt.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback