Min drömlägenhet

Nu när jag ändå gör allt för att inte kolla igenom min familjerättstenta, så kan jag likaväl skriva (ännu) ett inlägg. Den här gången tänkte jag fortsätta på inredningstemat, och beskriva hur den perfekta lägenheten skulle se ut. Nu ska vi tänka så här, jag är inte speciellt mycket för detaljer - så jag beskriver inget sådant.
-
Lägenheten ska ha en stor och öppen hall, där man kan gömma undan fula saker som städgrejer och ha fina jackor hängandes på galgar. Sedan ska det finnas ett stort kök, där man har många ytor för att laga mat på och allting ska gå i svart och vitt med stilren struktur. Eller förresten, det ska finnas inslag av någon stark färg! Kanske en större skåpdörr i blått? Och en mindre låda i samma färg. Badrummet ska vara ljust, kaklat och innehålla ett badkar som är stort nog för två personer. Men det får inte vara fyrkantigt, det ska vara som ett vanligt avlångt badkar, men dubbelt så brett. Ungefär som en dubbelsäng, fast i badkarsform. Golvet ska givetvis ha golvvärme. Eventuellt ska det finnas gröna detaljer i badrummet, för grönt inger lugn och det vill jag ha i badrummet. Eventuellt med undantag för duschen, där får det gärna vara gult - det piggar upp morgonduschen! Vardagsrummet ska ha ett (eller flera) stora fönster och en glasdörr ut till den stora balkongen. Sovrummet ska inte vara speciellt stort. För där inne ska det enbart rymmas en säng och två sängbord. Och sedan mysig ljussättning och ett härligt sängöverkast som sätter den mysiga känslan i rummet. På väggen ska det finnas lugna, fridfulla tavlor eller fotografier. Och så mycket flera rum har jag inte tänkt ha. Eller jo, ett rum med garderober. För det vill jag inte ha i sovrummet, och inte heller i hallen. Så en form av walk-in-closet ska finnas. Den ska ligga i anslutning till såväl badrummet som sovrummet. För det är mellan de två rummen som på- och avklädningen alltid sker.
-
Så ska jag bo om några år.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback