Böcker, böcker och åter böcker

Huvudvärken kvarstår, men den är betydligt bättre i alla fall. Just nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe och har precis påbörjat tredje boken i en bokserie av Denise Rudberg, Åse heter den här. Jag tror att det här inte bara är den tredje boken utan också den avslutande delen. Synd, för det är en riktigt bra och lättsmält bokserie! Jag återkommer med recension när jag har läst alla tre böckerna.
Jag konstaterade nyss att jag har 18 böcker i hyllan som väntar på att bli lästa. Därför tänker jag försöka läsa lite varje dag, för att så småningom komma igenom allihopa. Jag tycker att det allt för ofta är så att jag väljer att sitta framför datorn, kolla på en film/serie eller bara slötitta på tv när jag har lite tid över. Nu ska jag istället försöka ägna mera tid till att läsa. Problemet är bara att det inte är så superduper motiverande att sitta med näsan i en bok, när man har gjort det hela dagen. Skillnaden är bara att man bytt skolböcker mot skönlitterära böcker. Men det ordnar nog sig! Bara jag själv bestämmer mig för att läsa mera så går det bra. Jag har nämligen väldigt svårt att säga emot mig själv när jag väl bestämt mig för en sak!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback