Det får inte vara sant

Den här hemska nyheten dök ju upp på alla nyhetssidor för någon dag sedan. En tvååring som är så beroende av cigaretter att han får i sig cirka 40 stycken per dag. Alla förfasas vi över hur det här kan ha skett. Beror det på okunskap? Förstår inte föräldrarna att det är farligt? Varför tvingas han inte sluta nu när media uppmärksammat? Hur har han från första början fått tag på cigaretter? Och lyckats tända dem?
-
Jag har nu sen jag såg nyheten gått och hoppats på att det bara är ett dåligt pr-trick. Typ för en anti-rök-kampanj. Det har ju florerat en del klipp på nätet som varit häpnadsväckande, men som sedan visat sig vara påhittade. Jag har alltså hoppats på att det är så även med lilla (nåja, unga åtminstone) Ardi som röker enorma mängder. Men nu börjar det ha gått för många dagar utan att någon pr-byrå hojtat till och sagt att det inte är på riktigt. Jag börjar bli orolig för att det faktiskt sitter en 2-åring och röker stup i kvarten. Hemska tanke.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback