Vad är nu riktigt det där Nordisk Vecka?

Jag förstår att ni alla är lite fundersamma och känner att ni inte riktigt har ett grepp om vad Nordisk Vecka innebär - trots att jag nämner det i nästan alla blogginlägg just nu. Jag tänkte därför kort förklara vad det är för något och dessutom publicera vårt schema.
-
Nordisk Vecka är en del av ett samarbete mellan flertalet juridiska föreningar i de nordiska länderna. Varje deltagande förening håller en Nordisk vecka i sin hemstad i samband med föreningens årsbal. I Stockholm är årsbalen alltid sista lördagen i november, varför den Nordiska Veckan i Stockholm alltid hålls onsdag-söndag i slutet av november. På dessa veckor deltar representanter, helt enkelt frivilliga studerande, från de olika föreningarna för att festa och lära känna varandra. Under de Nordiska Veckorna finns det inget konkret samarbetsprogram, utan istället ser man till att umgås samt att gå på så intressanta studiebesök som möjligt tillsammans. Men fokus på alkohol är väldigt påtagligt under veckorna - lite för påtagligt för min, och de flesta stockholmares, smak. Något som man så klart har stor möjlighet att påverka under sin egna vecka! Vi bjuder alltså på betydligt mycket mindre alkohol än vad man t.ex. gjorde i Helsingfors när jag var där på deras Nordiska Vecka. Varje vecka har ett eget tema, som man bestämmer själv. Vi har valt att ha tema Wall Street - Bank och finans.
-
Så här ser vårt schema ut för den Nordiska Veckan i Stockholm 2010.
Onsdag 24/11 
15.00 - Samling på Juristernas Hus
16.00 - Skridskor i Kungsträdgården
19.00 - Middag på Lappis (hemma hos mig - därför jag har städat ikväll!)
20.00 - Lekar

Torsdag 25/11 
11.00 - Mellantid hos värdarna
13.00 - Studiebesök till Ekobrottsmyndigheten
16.00 - Studiebesök advokatbyrån Hannes Snellman
19.00 - Torsdagssittning Juristernas Hus
23.30 - Efterfest 

Fredag 26/11 
09.30 - Studiebesök advokatbyrån Cederquist
12.00 - Studiebesök till Finska Ambassaden
13.00 - Guidad tur i Gamla Stan
17.00 - Filmvisning: Wall Street
19.00 - Julbord Juristernas Hus

Lördag 27/11 
14.00 - Killar: separat förfest 
14.00 - Tjejer: separat förfest
16.00 - Champagne och medaljutdelning
18.00 - Juridiska Föreningens Årsbal
00.00 - Baleftersits 

Söndag 28/11 
12.00 - Sillis/Brunch
15.00 - Efterfest

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback