Att jobba som mässvärd på Juristdagarna i Stockholm 2010

Den här veckan har jag då alltså sysselsatt mig med att jobba ideellt för Juristdagarna i Stockholm. Juristdagarna är en arbetsmarknadsmässa med inriktning på juridik. I år var vår mässa den största av sitt slag i hela Norden, häftigt! Jag tror att det totalt landade på 80 utställare och vi var 100 personer som hjälpte till att göra mässdagen möjlig. Vad gjorde jag då? Jo, jag var mässvärd. Det betyder att man tillsammans med sin sektion (cirka 7 personer) har hand om ett visst antal utställare. Man plockar ihop deras goodiebags, man riggar upp deras monter och man ser till att deras dag på mässan blir bästa möjliga. Allt flöt på utan missöden igår och jag hann även gå flera varv runt mässan, så jag hade tillslut så mycket goodiebags och gratisprylar att jag fick be Adam komma och hämta hem dem. Tur att vi bor så nära universitetet! Kvällen bjöd på bankett för utställarna samt för oss studerande som jobbat på mässan. Det var en trerättersmiddag med underhållning och därefter dans. Jag satt bredvid chefsjuristen på försäkringsbolaget afa, vilket var mycket trevligt. Han hade hunnit prova på flera områden inom juridiken och jag fick värdefulla tips inför framtiden! Precis som det ska vara när verksamma och studerande beblandas.
-
Trött efter att ha arbetat på mässan i elva timmar och sedan duschat och fixat mig på mindre än 30 minuter.
Vattenflaskor, termosmuggar och matlåda. Saker som behövs och som är uppskattade att få i goodiebags!
Övrigt från goodiebagsen. Allt från häften och pennor till väskor, paraplyn och böcker.
Förvånansvärt mycket som inte bara är skräp - utan faktiskt riktigt användbart!

Kommentarer
Postat av: mamma

du lyckades få en bra plats vid middagen! Det är så roligt att läsa om allt du varit med om. kram

2010-10-15 @ 18:48:29

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback