Ovan vid att bo ensam

Nu har jag i alla fall piggnat i lite. Försöker börja plocka upp och städa undan lite saker här i lägenheten. Så att det är snyggt lagom tills Adam kommer hem på lördag. Jag förstår inte riktigt varför, men när Adam är borta så blir jag världens slarver (eller okej, det var en grov överdrift - lite slarvigare än vanligt). Vanligtvis har jag extrem koll på alla mina saker. Var sak har sin plats, det är mitt motto. Det är därför det alltid ser välstädat ut hemma hos oss. Men nu när Adam är borta så lämnar jag saker efter mig, diskar max en gång per dygn, plockar inte upp skräp som ramlat på golvet och så vidare. Dessutom lagar jag ingen mat, inte någon vettig i alla fall. Jag tror att jag är för van vid sambolivet (har ju aldrig ens testat på att bo ensam) och därför har svårt att vara ensam hemma. För när vi är två vill jag hålla mina saker snyggt, så att dessa inte är irriterande för Adam. Precis på samma sätt som Adam håller ordning på sina saker för att inte störa mig. En väldigt bra deal tycker jag!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback