Välgörande

Nästan en timme (sömn) blev det på spikmattan. Underbart för mitt stressade sinne - mindre underbart för tidsförlusten. Tur att jag blev väckt av ett sms, annars hade jag säkert legat kvar länge till på spikmattan!
-
Nu har jag påbörjat packningen inför Brysselresan. Inte alldeles enkelt när man enbart får ha handbagage och detta ska hållas inom vissa mått och väga max 10 kg. Dessutom ska man ha vårdad (lite finare) klädsel på dagarna och helst har man ju något som känns lite roligare på kvällen. Nåja, det där löser jag nog. Mitt största orosmoment just nu är att de ska upptäcka att min ryggsäck faktiskt är 4 cm för bred när man fyllt väskan. Men den klarar sig om jag inte fyller upp den helt! Hoppas på det...

Kommentarer
Postat av: mamma

tack för tipset med spikmattan! Jag har just sovit en timme!Sköönt. Axeln mår bättre också! kram

2010-09-27 @ 17:42:47
Postat av: Katja

Haha, fyll väskan så mycket du vill, det är ändå aldrig någon som står och mäter de där måtten eller ens har tid för det. 4 cm hit eller dit spelar nog ingen roll! Måtten är bara för att väskan ska rymmas i cabinen. Trevlig flygresa och vecka!

2010-09-27 @ 19:14:24
Postat av: Katja

Justja, glöm inte 1 dl vätske-regeln (det är storleken på flaskan som räknas, spelar ingen roll om du har bara en droppe kvar men flaskan är större än 100ml) och ingan vassa och farliga föremål (saxar, knivar, fler tändare än 1, instrument, hårspray). Jaa, jag vet, är arbetssakadad! Men jag måste ju passa på när jag faktiskt sitter på jobbet :P

2010-09-27 @ 19:17:13
Postat av: Tinca

Svart - oändligt praktiskt och lätt att enkelt variera. Med ett RÖTT läppstift ser ingen vad du har på dig :-) ha trevligt, Kram

2010-09-27 @ 21:52:15
Postat av: Julia

Mamma: Vad bra att axeln mår bättre! Kram

Katja: Haha, tack för alla dina tips/påminnelser! Skönt att få höra lite saker från någon som ju faktiskt är rätt insatt! Snart är packningen klar och jag tror att jag ändå klarar att hålla alla regler.

Tinca: Tack för tipset, läppstiftet åker absolut med! Kram


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback