Administratör

Idag blev det visst en sådan där fixardag. Ni vet, en sådan dag när man helt plötsligt hittar en massa tråkiga saker man bara samlat på hög. Så idag har jag betat av lite "administrativa" saker, och planerat in några saker imorgon som jag måste fysiskt förflytta mig för att kunna göra (t.ex. att lämna in telefonen för reparation...).

Två poisitiva saker som hänt idag dock;
1. Vi har hittat ett par som vill hyra vår lägenhet i andra hand under sommaren (vilket alltså innebär att vi "sparar" totalt cirka 17 000 SEK i hyreskostnader under sommaren). Nu ska bara allt fixande och trixande med det slutföras också, men det är inget problem.
2. Idag kom skattedeklarationen, som jag fasat eftersom jag varit helt säker på att det skulle bli att betala kvarskatt (restskatt) för min del - men till min lycka får jag skatteåterbäring istället (21 euro... Haha!). Ska dock deklarera så att jag får "ålandstillägget", vilket ger några slantar ytterligare i återbäring.

Allt som har att göra med att man helt plötsligt har/får mer pengar än vad man trott är positiva nyheter!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback