Det här är livet

Igår var det en riktigt skön ledig dag, med såväl effektivitet som lugnt mys.

Först planterade jag om blommor.

Sedan tvättade vi fönster (för första gången sedan vi flyttade hit för ett år sedan...).


Efter det fixade jag påskbuffé, som jag bjöd Adam på.

När jag skapade menyn kom barnet i mig fram igen,
därav utformningen som kanske inte känns så vuxen.


Adam fick en påskpresent av mig, som tack för att han är han.


Det här kära svenskar, det är memma.
Det äter man till efterrätt på påsken (med grädde och socker).
Det är gott, men det får troligen er svenskar att ytterligare
tycka att vi från Finland är lite märkliga.

Kvällen spenderade vi sedan på en filt ute i solen, vilket ni kunde se i förra inlägget. Nu ska vi återigen packa ihop lite saker och bege oss ut i solen. Ljuvligt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

vilken härlig dag! :)

2011-05-01 @ 10:41:58

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback