God mat i mängder

Igår kväll var vi alltså hem till Sandra och Marcus på en urmysig middag. Det serverades räk- och blomkålssoppa (förrätt), baconinlindad fläskfilé (varmrätt) och citronmarängpaj (efterrätt). Riktigt smarrigt! Trots det trevliga sällskapet blev det ändå en rätt tidig kväll. Eller tidig och tidig, vi var hemma runt halv två (en timmes transporttid). Hur som helst var det en bra kväll och jag kom dessutom hem med två klädesplagg extra! Sandra hade rensat ur sin garderob och med mig hem fick jag ett linne och en kjol - trevligt!

Idag har vi lyxat till det med våffelfrukost (hallå kolhydratschock för min kropp, som annar är van att vara utan) och många, många avsnitt Big Bang Theory. Just nu laddar vi båda upp för kvällen bravader. Adam ska på sittning och jag ska jobba på en pub på Juristernas Hus. Så jag tror att den ena av oss kommer ha betydligt roligare än den andra... Med det inte sagt att jag tror det kommer bli tråkigt att jobba, men det förlorar ju faktiskt lätt i en fight mellan fest eller jobb.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback