Från sommar till höst

Idag sommarpratade jag i Ålands Radio.

Jag är nöjd med min insats, även om jag i efterhand lätt kan peka ut vad jag borde ha gjort annorlunda och vad jag önskar att jag hade vetat innan. Men jag är ändå glad att jag har gjort det och min förhoppning är att jag lyckades förmedla något till någon eller åtminstone att väcka en tanke. Och jag själv är minsann en erfarenhet rikare! Inte illa!

Från att ha sommarpratat är jag nu hemma och har börjat packa ihop mina saker för sommaren. Visserligen har jag en arbetsvecka kvar, men i helgen åker Adam och jag till Sverige med bil. Så då ska vi passa på och ta med så mycket packning som möjligt och lämna av i lägenheten. Imorgon kväll tar vi Rosella över havet och kör sedan till lägenheten, där vi spenderar natten. På lördag kör vi upp till Dalarna för att fira min pappa och hans fru Susanne på deras 50-årsdagar. Söndag innebär att köra tillbaka till Stockholm för en natt i lägenheten igen. På måndag är jag ledig från jobbet, så då passar jag på att få lite försmak av att flytta hem till lägenheten igen. Sedan tar jag sista färjan tillbaka till Åland, för att jobba tisdag-fredag.

Därefter har jag "sommarlov" fram till 26 augusti, då straffrättstentan ska skrivas.

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej hej! Jag har just tagit studenten (sam-juridik) och undrar om det är okej om jag frågar dig en fråga om studier i juristprogrammet! :)



Jo jag har alltid undrat hur tentorna i är i juristprogrammet... Dagen innan tentan, är det verkligen så att man måste kunna så pass mycket att man nästan kan gå in till en byrå och ge tips till en kund? :D



Det känns som att studenterna bara super in en massa information och det sägs alltid att tentorna är olika från univeristet och gymnasium. Så har alltid varit nyfiken på hur svårare det egentligen är.

Är det problembaserade frågor ni får på tentan för att försöka lösa av dem med olika paragrafer? :)



2011-08-16 @ 12:46:16

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback