Läkare Utan Gränser, för Afrika

Från ett kontor i Mariehamn kan man inte göra speciellt mycket för att hjälpa Afrikas överleva den värsta svälten på 60 år. Jag har inte möjlighet att åka till Afrika och hjälpa till, men jag har pengar - i överflöd, om man jämför med hur de drabbade afrikanerna har det ställt. Jag har förut skänkt pengar genom Läkare Utan Gränser, en organisation som jag fått förtroende för. Idag skänkte jag 250 kr, som jag vet att kommer användas på ett bra sätt.


Det bästa? Det går finfint att betala med VISA/MasterCard - alltså, även vi ålänningar kan skänka pengar utan problem.


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för uppmaningen! Jag har tidigare skänkt genom Rädda Barnen men man undrar ju alltid om pengarna kommer fram såklart. Och det kan man väl aldrig veta säkert men jag håller med, Läkare utan gränser känns ändå pålitliga så jag kör också på dem den här gången.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback