Skolstart

Igår var det skolstart gånger två som gällde för mig. Jag började dagen med två timmar introduktionssföreläsning till kursen Statsvetenskap I, därefter följde en timme introduktion till kursen Processrätt och den å sin sida åtföljdes av halvtimmespresentationer av de olika delkurserna som ingår i Statsvetenskap I. Från det ena till det andra var alltså gårdagens devis.

Eftermiddagen och kvällen ägnade jag mig åt att försöka få tag på begagnad kurslitteratur och att samordna försäljningen av mina gamla böcker. Dessutom tog jag mig ut på en springtur (första på allt för länge. Tjejmilen på lördag - hjälp!).

Idag är planen en föreläsning i statsvetenskap ("jämställdhet och politik"), åtföljt av kickoff för det internationella fadderiet. En rätt lugn dag alltså! Eftersom jag ännu inte har någon kurslitteratur att hugga tag i, så tror jag bestämt att jag tänker läsa lite skönlitteratur (det gäller ju att passa på nu, innan kurslitteraturen är allt jag orkar med att läsa). För att använda ett, i bloggsammanhang, uttjatat uttryck: vardagslyx!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback