Att göra-listan för augusti/september börjar bli lång

Ute är det strålande sol och människorna ser verkligen ut att njuta av sina semestrar. Själv sitter jag inne på kontoret med luftkonditioneringen igång och blickar ut genom fönstret bakom min datorskärm.

Ja, precis så känns det att vara en sommarjobbande ungdom. Jag var ledig några dagar i början av sommaren, dagar som jag spenderade som en av fyra "reseledare" för vår studieresa till London. Sedan är jag ju så klart ledig alla kvällar och helger. Men ändå, lite ledighet tycker jag ju faktiskt att jag är värd. Även om pengarna som trillar in på kontot känns välbehövda.

Dessutom börjar hjärnan, redan nu, dra igång på högvarv. Den närmsta tiden ska jag hinna med följande;
- 11 augusti, sommarprata i Ålands Radio
- 13-15 augusti, hälsa på pappa med familj i Dalarna
- 17 augusti, ta bort några födelsemärken
- 25 augusti, jobba sista gången för i sommar
- 26 augusti, skriva straffrättstentan
- 27-28 augusti, styrelsekickoff med Juridiska Föreningen
- 29 augusti, börja kursen i processrätt, börja kursen i statsvetenskap och börja kursen i kinesiska
- 3 september, springa Tjejmilen
- 6 september, möte i Helsingfors med Folktingets ungdomsutskott
- 10 september, "69-årsfest" för Adam och två av hans kompisar

Och utöver detta ska jag (troligen) träda in som Internationell Sekreterare i Juridiska Föreningen och se till att våra internationella studenter får bästa möjliga bemötande när terminen börjar. Nya medlemmar ska värvas till reseplaneringsgruppen och arbetet med Stockholms Nordiska (juridiska) Vecka ska inledas.

MEN - missförstå mig inte, jag tycker det ska bli härligt när livet börjar snurra lite fortare igen!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du kan ju lägga till kräftskiva 19 augusti ;)

2011-08-04 @ 22:27:13

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback