Dagen med stort J!

Jag befinner mig på Åland sedan lite mer än en dag tillbaka. Gårdagen fylldes med förberedelser inför den här dagen, julafton. Vi bakade julgodis, klädde granen, badade bastu och spelade julklappsleken. Och nu är äntligen julafton här!


Traditionsenligt vaknade jag tidigt, tidigt och smög upp. Nu ligger jag i soffan och väntar på att någon annan ska vakna (troligen Fanny elller mamma och Mika). Jag har precis kollat på det sista avsnittet av SVTs julkalender Tjuvarnas jul, vilket troligen varit den bästa julkalendern på många år. När alla andra har vaknat tror jag att det finns några morgon-julklappar till oss. De öppnar vi innan frukost, frukosten som alltid innehåller nybakade danska kuvertbröd och julstjärnor. Därefter sätter dagen fart och i år ska vi hinna till torget för där är det utdelning av stipendium, där jag är en av de lyckliga stipendiaterna, och utlysning av julfrid. Även julkyrka, Kalle Anka och julbord ska hinnas med innan det är dags för, i alla fall barnens, dagens höjdpunkt - klappöppningen. När vi har njutit av att överösas med kärlek (i form av presenter) så är det dags för mig att åka till Kalmarnäs och hem till Adam. Vid det laget lär jag vara ganska trött, trött men lycklig.

Julafton är nog min favoritdag varje år.

Kommentarer
Postat av: Nina

Julias storasyster har ett smeknamn på sin syster Julia men det får ni lista ut vilket det är! God jul!

2011-12-24 @ 10:05:27
Postat av: S

Kan det vara JULia? Hahaha

2011-12-24 @ 11:48:48

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback