Veckans sista dag

Jag inledde veckan med att skriva på bloggen, nu avslutar jag veckan på samma sätt. Uppdateringsfrekvensen är alltså fortsatt låg. Kan det bero på den här veckans strålande sol? Troligen.

Måndag till fredag jobbade jag som vanligt. Kvällarna har spenderats på löpning och att bara vara. Den här helgen har jag äntligen läst klart boken One Day av David Nicholls. En läsvärd bok som får en att sträckläsa trots att den egentligen inte är spännande på samma sätt som en deckare kan vara. Men den är fängslande och det är väldigt speciellt att få läsa om en dag varje år i två personers liv under totalt 20 år. Det får en att reflektera över såväl hur mycket som kan hända på ett år som hur lite som egentligen förändras under samma tidsperiod. Innerst inne är man ju samma skrot och korn, det är bara omgivningen som växlar. Hur som helst, 'välskriven roman med driv' är mitt omdöme.

En annan positiv sak med den här veckan är att lönen trillade in på kontot. Det kändes väldigt bra kan jag tala om för er och jag gissar att alla mina vänner som också är studerande håller med mig. Nu ska jag bränna iväg lite pengar på ett RockOff-pass (9-dagars festival här på Åland) och på en GPS- och pulsklocka. Dessutom har jag betalat tillbaka lite pengar till Adam, pengar jag fått låna under senaste månaden. Och så har jag betalat lite räkningar. Det känns rätt bra att ha alla ekonomiska förehavanden avklarade nu. Resten av månaden kan jag ägna åt att spendera pengarna. Det är roligt!

Kommentarer
Postat av: Louise

vad är det för gps-/pulsklocka du köpt? :)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback