Böcker

Ikväll har jag varit på loppis med mamma. Fem böcker blev det. Konstigt att jag så lätt glömmer bort mitt löfte till mig själv - att inte köpa flera böcker före jag har läst slut de jag redan har.

Dessa blev det:
- Harlan Cobens Släpp inte taget
- Pernilla Glasers Mitt rätta jag
- Jenny Jägerfelds Hål i huvudet
- Kari Hotakainens Löpgravsvägen
- Sofi Oksanens Baby Jane

Om jag skulle ha någon semester i sommar så skulle jag ägna den åt att läsa rekordmånga böcker. Synd att jag inte har någon semester då.

För drygt en vecka sedan fick jag även en bok i present av mina gudföräldrar. Att välja sin väg. Det är en inspirationsbok om åländska företagarkvinnor, en bok som jag faktiskt tänkt att jag nog ändå skulle köpa (trots mitt köpförbud på böcker).

Åh, nu vill jag bara läsa läsa läsa och läsa. En bra bok är nog faktiskt en av livets alla nödvändiga saker.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback