Topp fem: Bloggare

Jag läser ofantliga mängder bloggar och förstår i ärlighetens namn inte ens själv hur jag hinner med det. Skulle jag inte ha börjat läsa bloggar när det slog igenom och blev stort, så skulle jag säkerligen aldrig hitta tiden till bloggläsandet. Men nu är bloggarna en del av mitt liv och jag har följt (och slutat följa) i princip alla av de allra största bloggarna. Här kommer ett urval, med mina fem absoluta favoritbloggar.

På femte plats


Namn: Josephine Bornebusch
Bloggadress:
blogg.amelia.se/josephine
Typ av blogg: Sarkasm och vardagshumor.
Bloggens bästa: Ärligheten och ironiseringen av livet som skådis/kändis/Josephine.

På fjärde plats


Namn: Terese Alvén
Bloggadress: sparkibaken.se
Typ av blogg: Tränings- och hälsoblogg.
Bloggens bästa: Träningstips, inspiration och snygga träningskläder.

På tredje plats


Namn: Moa Allansson
Bloggadress: spiderchick.nu
Typ av blogg: Vardagsbetraktelser, humor och om hur livet inte alltid är så enkelt som småbarnsförälder.
Bloggens bästa: Att Moa med jämna mellanrum slänger in tipsinlägg som verkligen känns värda att läsa (om självförtroende, att skriva och att bo i London - till exempel).

På andra plats


Namn: Katrin Zytomierska
Bloggadress: finest.se/katrin
Typ av blogg: Vardagsbetraktelser och åsikter, utan hämningar.
Bloggens bästa: Att Katrin inte räds att säga vad hon tycker och även om jag långt ifrån alltid håller med henne, så är det intressant att läsa om en annan persons (starka) åsikter.

På första plats


Namn: Lisa Bjärbo
Bloggadress: onekligen.blogspot.com
Typ av blogg: Humoristiska vardagsbetraktelser.
Bloggens bästa: Otroligt bra språk (Lisa är författare) och klockren, enkel humor som för den skull inte blir plump.



Okej, jag inser att jag gillar folk som skriver roligt och lite ironiserande kring det där som kallas vardagsliv. Kanske för att det känns så äkta?

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback