Politiker-Julia

HÄR kan ni förresten läsa mitt ena blogginlägg omvandlat till en insändare i en av de åländska lokaltidningarna. Det kändes rätt bra att för första gången få skriva under med "Julia Lindfors, Unga Moderater". Vårt nybildade åländska ungdomsparti, med potential att påverka och förändra. För någon dag sedan satt jag och läste igenom Moderaterna på Ålands utbildningspolitiska program och kommenterade detta. De andra Unga Moderaterna har gjort samma sak. Nu hoppas vi att Moderaterna är villiga att ta åt sig våra åsikter - och att diskutera med oss om de inte gillar våra synpunkter! Nästa fredag ska jag delta i en paneldebatt inför det stundande riksdagsvalet tillsammans med representanter från de andra ungdomspartierna - spännande! Så lite politiskt arbete blir det allt, även fast jag befinner mig på andra sidan havet och inte på ön i fråga.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback