Historia - tråkigt eller intressant?

Jag har aldrig gillat historia. Jag har respekt och förståelse för att historien spelar en stor roll för dagens samhälle, men jag har aldrig tyckt att det är intressant eller givande med historia.

Före nu.

Jag sitter och läser om svensk politisk historia just nu (statsvetenskapen). Om och om igen slås jag av hur många sidor jag avverkat utan att ens reflektera över att det här faktiskt är den där tråkiga historian jag aldrig gillat tidigare. Men att få de politiska aspekterna utplockade från historian, det är som att få det bästa och smaskigaste serverat - utan att behöva befatta sig med det andra (det tråkiga).

Att läsa om hur Sveriges politiska samhälle av idag har kommit till, det är intressant.
Nu ska jag fortsätta med det.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback