Europaparlamentet - hur kommer man in?


Min badge för att slippa in i Europaparlamentet.

När man ska in till parlamentet (och inte jobbar där) så måste man få en badge för besökare. Det funkar som så att någon som jobbar i parlamentet möter upp en vid ingången och så fyller denna någon i en blankett med uppgift om sitt eget namn och vilken MEP:are (Member of the European Parliament) han/hon jobbar för. Så i mitt fall var det alltså Mats Löfström som kom och mötte upp mig och han fyllde i att han å sin sida jobbar för Carl Haglund. Sedan får besökaren, jag alltså, visa upp sitt pass som det tas en kopia på. Och så får man (jag) i utbyte en badge och tillträde till parlamentsbyggnaden. Så kontakter är alltså a och o för att komma in genom säkerhetskontrollen!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback