Frukt är godis!

Igår kväll kom jag lite ur synk. Jag åt middag direkt när jag kom hem från jobbet, och sedan blev jag (föga förvånande) hungrig runt 22-tiden. Då lagade jag mackor och te. Och som vi vet kan man ju inte gå och lägga sig medan man äter kvällsmål. Och inte direkt efteråt heller, eftersom man måste vänta på att teet runnit igenom kroppen. Så klockan var närmare midnatt innan jag kom i säng. Och då måste jag se ett serieavsnitt för att kunna somna. Jag vet inte vad klockan var när jag väl somnade. Men den var i alla fall lite för nära uppstigningsklockslaget. Hur som helst, det här ledde så klart till att jag var lite halvtrött på jobbet och framåt 15.30 hade jag svårt att fortsätta fokusera på vad som sades på mötet om strukturfonderna. Men jag kämpade och lyckades ändå snappa upp vad som sades.

På vägen hem hörde jag att kroppen skrek efter något uppiggande och glädjande nog var det frukt den ropade på. Och frukt är ju nyttigt, så jag gav vika för suget och köpte lite frukt. Nu har jag frukt för någon dag framåt...


Eventuellt blir det fruktsallad ikväll!

När jag kom hem tvingade jag mig att vänta med middagen till lite senare, och med lite senare menar jag att jag precis har ätit klart. Nu borde jag klara mig från att bli vrålhungrig vid läggdags. Enda orsaken till att jag inte skulle somna gott ikväll är möjligen sockerchock från fruktsalladen jag eventuellt äter ikväll.

Nu ska jag starta en film och njuta av min alla hjärtans dag-ensamhet. (Läs: förtränga att Adam inte är här eller att jag inte är hemma med Adam.)

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback