Ljuvliga lördag

Ljuvliga lördag! Jag började med en sovmorgon och vaknade upp feberfri och fylld med energi. Sedan skrev jag med Adam en stund medan jag åt frukost. Därefter kollade jag på ett avsnitt Private Practice, innan jag drog på mig träningskläder för en promenad ute i solskenet. Nu har jag precis kommit hem efter att ha promenerat i Parc Josaphat (en park i närheten) i en timme med en bra ljudbok i öronen. Det var fyra minusgrader och strålande sol. Ljuvligt! Snart ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig med processrätten en stund. Ikväll stundar barhäng med några svenskar som också praktiserar här i Bryssel samt troligen även med Mats Löfström och hans flickvän Noora.

Här är några bilder från min promenad.





Om ni tittar noga ser ni en staty till höger om bron.
Det fanns gott om statyer i parken, fint!




Det fanns flera stycken utomhusgymredskap. Bra sätt att uppmuntra till träning utanför gymmets väggar!


I parken bodde det två djur, lite oklart vad för djur. Hästar? Åsnor?
Jag vet att det är svårt att se på bilden, men de stod lite väl långt bort från stängslet.



Det fanns även ett hus för de många duvorna.


En utomhusscen, kanske för varma sommarnätter?


Inga tråkiga skyltar - här är det fritt fram för glada hundar (i koppel)!


Bryssels motsvarighet till rondellhund? Fråga mig inte vad det är för något.



Det finns gott om kyrkor (och liknande byggnader) här i Bryssel.

En bra dag det här, helt enkelt. Så skönt att ha energi igen efter några dagars febersvacka!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback