Dagen - med bilder!

Idag fick jag en vinflaska när jag var på ett möte. Det gillar jag! Det var Wien som höll i sitt första möte som ordförandeland i REGLEG, vilket är ett nätverk för regioner inom EU som har lagstiftande behörighet, och de gav en liten "goodiebag", där det enda egentliga var en flaska vin från Wien. Det ska jag avnjuta vid något passligt tillfälle, kanske när Adam kommer hit till Bryssel?


Vinet från Wien. Eller Wien wein som det står på flaskan.

Utöver det så har jag suttit på fiskegruppens möte resten av dagen. Klockan 18:30 tog mötet slut så då gick jag via kontoret och bytte från klackar till promenadskor och sedan knallade jag hem. Väl här hemma har jag inte fått så mycket gjort, mest har jag surfat runt och läst bloggar.

Här kommer några bilder från dagen.


Ett hus jag passerar dagligen (när jag går en av de olika promenadvägarna till jobbet).
Jag gillar att det inte alls ser ut som ett hus, varken formmässigt eller färgmässigt.




Utsikten från Hannas och mitt kontorsrum. Den stora "glasbyggnaden" ni ser i bakgrunden
på bild två är en av rådets byggnader. Det är i rådets
byggnader som alla arbetsgruppsmöten som vi springer på hålls.



En kyrka/katedral jag passerar varje dag på väg till/från jobbet.
Som ni förstår så tog jag den här bilden på vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det där ser nästan ut som Rue des deux Eglises. Jag bodde på den gatan :) Men kanske det finns flera liknande kyrkor, vad vet jag!

2012-01-25 @ 22:43:12

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback