En helt vanlig söndag

Just nu sitter jag i mitt rum med ett levande ljus, ett glas Coca Cola Zero och den direktsända valvakan från Yle. En ganska härlig avslutning på den här omtumlande veckan. Sakta men säkert börjar alla intryck från veckan sjunka in och jag börjar inse att jag faktiskt bor här i Bryssel nu. Att det är här jag ska leva vardagsliv ända fram till april. Det känns ändå rätt bra.

Söndagen har jag ägnat åt praktiska saker och att ta det lugnt. Jag har egentligen gjort precis samma saker som jag säkerligen skulle ha gjort om jag var i Stockholm. Jag började dagen med en långsam frukost tillsammans med boken Shantaram av Gregory David Roberts, hittills verkar den bra! Sedan startade jag en tvättmaskin och medan den snurrade satte jag mig och började med sommarjobbsansökningar. Jag har spaltat upp vilka ställen jag ska söka sommarjobb på och jag har uppdaterat mitt cv. Dessutom har jag börjat skriva några av de personliga breven som jag ska skicka med ansökningarna. Resten av dagen har jag varvat mellan jobbansökningarna och att läsa Shantaram, och så har jag börjat läsa om Brussel i turistguiden jag köpte igår. Nu ikväll har jag dammsugit både mitt rum och alla delade utrymmen i huset (så nu slipper jag dammsuga annat än mitt eget rum de närmsta tre veckorna).

Och nu sitter jag alltså med valvakan framför mig och väntar med spänning på att få se om vi ikväll får en ny president. Snart tänkte jag måla mina naglar och lägga en ansiktsmask, så att jag är fräsch och fin igen imorgon när arbetsvecka nummer två börjar.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback