En lång dag blir ett långt inlägg

Idag trodde jag att det skulle bli ett mycket kort inlägg, eftersom jag är så trött. Men så började jag skriva och åstadkom allt det här:

Dagen började klockan sju för min del, eller egentligen redan vid sex då jag vaknade och inte riktigt kunde somna om. Sedan promenerade jag till praktiken strax efter 8 för att vara på plats senast 8:45. Jobbdagen började med ett planeringsmöte på Finreppen. Ett möte som säkert var givande för de som pratar finska, men för mig blev det mest en övning i att försöka förstå lite av sammanhangen. Ibland gick det, ibland inte - mycket beroende på hur snabbt de andra talade.

Efter planeringsmötet gick Hanna och jag iväg till Rådets byggnad ("Justus Lipsius-byggnaden") för att sitta med på ett möte om jordbruksfrågor. Dock var det slut på stolar och vi valde att inte sätta oss på golvet (ovärdigt). Så vi gick tillbaka till kontoret och sysselsatte oss med lite förberedande arbete istället.

Lunchen intog vi på en restaurang vid Place du Luxembourg ("Place Lux") tillsammans med två andra tjejer med ålandsanknytning; Julia Lindholm och Annakaisa Sunni. I Bryssel är inte servicen den bästa, de andra klagade över att de vant sig vid och accepterar dålig service, så lunchen tog 1,5h. 

När lunchen väl låg i magen gjorde vi försök nummer två att gå på jordbruksmötet (som är ett lååångt möte, det tar slut först imorgon på eftermiddagen/kvällen). Den här gången lyckades vi få sitta och sedan satt vi där och lyssnade och förde anteckningar ända fram till 17:15. Då gick vi tillbaka till kontoret för dagens sista fixande, innan det var dags att åter gå hem.

På vägen hem från jobbet stannade jag och handlade lite mat. Så nu har jag i alla fall lite ätbart i kylskåpet, även om jag nästan skäms för att jag inte orkar laga mat från grunden (färdigmat, mackor och yoghurt däremot, det är grejer det!).

Ikväll har jag kollat på första avsnittet av en serie som heter Breaking Bad. Förstår inte hur betyget på den serien kan vara så högt på imdb.com, men jag ska ändå ge den några fler chanser innan jag ger upp.

Just nu skriver jag med Adam på Facebook innan jag strax ska släcka lampan och förhoppningsvis sova riktigt gott i natt.

Det blev inte så mycket spännande och förklarande i dagens inlägg, men en redogörelse över hur min dag har sett ut i alla fall!

God natt alla fina! ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Julia! Det är intressant att läsa om hur du har det. Jag tycker det är jättekul att du har fått chansen att fara på den här praktiken :)



Min pojkvän rekommenderar den där serien Breaking Bad, men den är lite speciell. Jag har själv inte orkat börja se den ännu :P



Kram


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback