Avkopplande dagar

Till slut kom jag ju tillbaka till Åland, trots att regnovädret motarbetade mig. Jag gick hem och slängde in packningen och åt lunch, sedan gick jag till jobbet och avverkade några timmar. Den här veckan bor Adam och jag i Kalmarnäs (hos Adams föräldrar) och fungerar som hus-, katt- och blomvakter då Adams familj är bortresta. Dagarna hittills den här veckan har varit väldigt lugna och sköna. I måndags tog vi det bara lugnt eftersom vi båda var trötta (Adam efter en hård festnatt i lördags och jag efter tidig väckning för hemresa till Åland).

Igår var vi däremot rätt effektiva! När vi kom hem gjorde vi i ordning en tacogratäng (LCHF, så klart) och vi gjorde även egen
tacokrydda (så god!) eftersom Santa Marias tacokrydda till största del innehåller druvsocker. Istället för att sätta in gratängen i ugnen snörade vi på oss träningsskorna och gick på en promenad, Kalmarnäsvägen upp och ner (5 km). Väl tillbaka åkte gratängen in i ugnen och Adam tände eld i bastun. Efter middagen badade vi bastu och jag tog årets första åländska dopp (!). Det var ungefär 20 grader i vattnet, men vinden blåste på så totaltsett var det väl inte jätteangenämnt att doppa sig. Efter bastun kollade vi på en film, Hysteria, som var riktigt bra! Den kan jag rekommendera till någorlunda vuxna personer (klicka på länken och läs vad den handlar om). Gårdagskvällen får alltså toppbetyg, om man nu skulle betygsätta sina dagar.

Idag har jag varit på jobb och därigenom fått delta i ett civilmål (Mariehamns stad var kärande). Det var intressant att jämföra processen här på Åland mot rättegångar i Sverige! Efter rättegången hade jag planerat att äta rester av tacogratängen till lunch. Men snopet insåg jag att matlådan står kvar i kylskåpet "hemma" (i Kalmarnäs). Istället fick jag ta en promenad ner till CityLivs och inhandla lunch, vilket så klart gick bra det med.

Nu ska jag snart iväg till stan för att träffa Anna och Johanna över en fika. Det ska bli roligt, eftersom det var evigheter sedan vi träffades senast!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback