Nutid och framtid

07:00 och väckarklockan ringer. Adam och jag suckar och ställer fram klockan 10-15 minuter. Somnar om direkt.
07:15 och väckarklockan ringer för andra gången. Vi båda suckar igen, men tvingar oss upp ur sängen.
08:00 kommer till jobbet och bearbetar dagens sysslor med hjälp av kaffe.
16:15 går hem från jobbet med hjärnan i någon form av koma.
17:00 lagar och äter middag.
19:30 går till Rockoff.

Så ser mina dagar ut just nu. Det är lite tröttsamt att orka med både Rockoff och jobbet, men vill man så går det. Så klart. Jag har inte fått till någon promenad än den här veckan, men jag siktar på att orka ut i alla fall tre av de resterande fyra dagarna. Snart är Rockoff över för i år och jag kan förhoppningsvis återgå till regelbundna promenader och lite mer energi överlag.

På lördag åker jag över till Stockholm och stannar över natten. Dels ska jag hämta ut några paket jag beställt och dels behöver jag få komma hem och andas ut lite. Det tar på krafterna att vara "borta" hela sommaren, lägenheten i Stockholm är ju vårt hem och det är där jag trivs som allra bäst. Så jag ska dit och samla lite krafter. Sedan återstår tre arbetsveckor.

Från början var tanken att jag skulle jobba hela augusti ut, med fem dagar ledighet som jag kunde ta ut när jag vill. Nu har vi ändrat (på min begäran), så att jag jobbar sista dagen den 17:e och jag har inte några fem dagar ledighet att ta ut. En toppenlösning för min del, eftersom jag har två tentor att skriva under de sista två veckorna i augusti! Dessutom hinner jag med lite "ledighet" (tentaplugg) innan höstterminen börjar igen. Min sjunde termin på juristutbildningen, galet!

I helgen åker jag som sagt till Stockholm, helgen efter det blir det kalas i dagarna två (först 50+20-årsfest för Adams pappa och bror i Kalmarnäs och sedan examensfest för Adams kusiner). Därefter ska Adams pappas 50-årsdag firas ytterligare lite till, med en helg i Stockholm med hotellövernattning och restaurangmiddag. Helgen efter det har jag jobbat klart för i sommar och återvänder väl hem till Stockholm så småningom. Hösten närmar sig.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback