Snart framme hos pappa

Nu sitter jag på tåget mot Ludvika. Jag borde vara framme om cirka 15 minuter, skönt. Det har blivit en lång dag upphackad i många delar. Först jobb några timmar. Sedan färja ett par timmar. Därefter buss in till Stockholm. I Stockholm hade jag en väntetid på ungefär en timme. Efter det var det dags för tåg nummer ett, till Västerås. Där bytte jag till det tåg jag nu sitter på. Väl framme i Ludvika möter pappa mig och så är det en kort biltur hem till dem i Grangärde. Och på söndag ska jag göra samma resa, fast baklänges. Det blir en ganska lång resa, trots att Grangärde och Åland inte ligger så farligt långt ifrån varandra geografiskt.

Jag hoppas att molnen skingrar sig något under helgen, Grangärde är som allra finast sommartid med strålande sol! Nu ska jag packa ner datorn i väskan och göra mig redo för att stiga av. Ha det bra, för det tänker jag ha!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback