En bra och en dålig sak med den här dagen

Idag har jag spenderat dagen på kontoret och kämpat med att skriva en vettig rapport från gårdagens möte. Till slut fick jag ihop en rapport, men det kan vara min sämsta rapport under hela den här praktiken. Upplägget på mötet gjorde det svårt att få en bra skriven text, men ändå så stör det mig lite att jag inte fick ihop något bättre.

En positiv sak med den här dagen är dock att jag eventuellt har chansen till ett extra- och sommarjobb i Stockholm som kundtjänstmedarbetare. Det är genom
Academic Work och i så fall är jag anställd av Academic Work men jobbar hos ett "välkänt företag" (vilket företag det är får jag veta om jag erbjuds jobbet). Jag pratade i telefon med en rekryterare från Academic Work och hon upprepade flera gånger att hon fått ett mycket positivt intryck av mig och min lämplighet för tjänsten. Kruxet? Företaget vill träffa alla föreslagna kandidater sista veckan i mars och då är jag fortfarande här i Bryssel. Så kvinnan på Academic Work ska kolla med företaget om de kan gå med på att t.ex. "träffa" mig via videokonferens eller liknande istället. Så nu får jag vänta och se vad svaret på det blir. Men det är i alla fall en bra boost för självkänslan att ha fått så positiv feedback från rekryteraren! Kan vi göra som vanligt (det brukar fungera så bra); ni håller tummarna för min skull? Tack!

Kommentarer
Postat av: Julia Lindström

Håller tummar och tår! :)

Postat av: Mamma

Hoppas verkligen att de förrstårvad de missar om de inte är lite flexibla med intervjun!!

Hoppas hoppas!

Kram

2012-03-14 @ 20:20:58

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback