Stillsamt liv på Åland

Igår, torsdag, spenderade jag nästan hela dagen tillsammans med min lillasyster Frida. Vi gick ut på hundpromenader tillsammans, vi promenerade utan hunden, vi hämtade ut nummerlappar inför Sjöjungfruloppet som vi ska gå/springa på lördag, vi satt vid varsin dator bredvid varandra... Ja, ni märker - vi gjorde det mesta tillsammans. Men Frida var på yoga en sväng och då passade jag på att klippa gräset (med allergitabletter i kroppen gick det bra).

Idag är planen att plugga företagsekonomi, så att jag förhoppningsvis får den tentan ur världen snart (förra försöket resulterade i att jag inte blev godkänt - frustrerande!). Sedan har vi i familjen tänkt fira morsdag idag, eftersom knappt någon alls är här hemma hos mamma nästa söndag (morsdag är andra söndagen i maj i Finland). Det blir morsdagsmiddag som vi barn kockar. Det blir säkert bra, även om det ännu är lite oklart exakt vad vi ska göra för mat!

Imorgon ska mamma, Fanny, Frida och jag springa/gå Sjöjungfruloppet (antingen 5 eller 10 km) och sedan tror jag att jag eventuellt kastar mig ombord på Rosella och åker hemåt mot Stockholm. Jag skulle behöva hela söndagen som en genuin pluggdag, något som nog är omöjligt om jag är på Åland på söndag.

Kommentarer
Postat av: julia

va gärna med i min dagens blogg-tävling :)

Postat av: william

härligt att vARA på åland:D & söt header:D



Och säg gärna vad du tycker om mina "Sockersugna" Bilder som jag har taigt & ätit;D

2012-05-04 @ 11:31:44
URL: http://funnyones.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback