Adidas löpträning

image237Idag har jag påbörjat adidas löpträning. Jag vaknade, snurrig i huvudet men relativt pigg och glad. Sedan gick jag till skolan och var där i en timme. Efter det bar det av hemmåt och joggingkläderna åkte på. Planen var att jag första gången skulle springa i 10 minuter, gå i 2 minuter och upprepa detta tre gånger. Men, jag hade aldrig kunnat gissa att jag var så ur form. Noll kondition. Jag tror att min löparrunda snarare blev att springa i 2 minuter, gå i 2 minuter och sedan upprepa det 6-7 gånger. Efter det var jag helt slut. Benen vägrade springa mera, hjärtat pumpade som en galning och jag försökte verkligen pressa mig till att springa längre sträckor utan paus. Om det var motivationen eller kroppen som sade ifrån vet jag inte. Men min första springtur gick inte som planerat. Fast, det är väl bättre än inget?

Nu ska jag försöka peppa mig själv så att jag kommer ut på en joggingtur på torsdag också. Som planerat. Jag märker att jag måste jobba med motivationen, det kändes inte riktigt på riktigt idag.

Dags att gå till
adidas löparskola för att markera att ett joggingpass är avklarat.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback