Jag borde bli bättre på att vara långsam

Tillbaka från pilates på Avanica. Instruktör var Katarina, helt klart den bästa om man behöver släppa alla tankar och fokusera på annat. Inte för att hon kör så hårda pass att man smäller av, tvärtom, hennes pass är så lugna att man enbart kan tänka på andas in - rör armarna upp, andas ut - rör armarna ner. Och sådär. Det gör åtminstone mig j-vligt fokuserad och samlad. Det är dessutom alldeles för sällan jag gör saker långsamt...

Nu känns inte allt lika hopplöst, trots att lika mycket arbete och dylikt kvarstår. Först och främst ska jag ta en dusch, äta något och sedan ska jag skriva manuskort till historiaföredraget imorgon. Förhoppningsvis får vår grupp hålla presentation först, då är det också avklarat tidigast på dagen. Det i sig gör att jag kan lyssna mera på de andras föredrag och på det sättet undvika en massa plugg inför tenten nästa vecka (tenten handlar alltså om samma som vi presenterar imorgon).

Tänk vad en timmes träning kan få en att fånga skärpan och hitta drivet.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback