Flowin på Avancia

Idag fick vi testa på Flowin på Avancia. Flowin kan du läsa mera om här: http://flowin.jetshop.se/. Det var ganska roligt och tog definitivt på de muskler som vi använde. Men jag tycker att det är roligare med mer variation (nu gjorde vi olika övningar, för olika muskelgrupper, men i princip allting gjordes liggandes på golvet). Hopp, push, spring, lyft, utfallssteg, sit-ups och annat till pumpande musik är min favorit. Dessutom var det lite synd att det saknades konditionsträning i passet.



Men jag är glad att jag har testat på det och jag vet att min otränade kropp kommer känna av det imorgon. Och helhetsintrycket av Flowin är ändå positivt, eftersom det är en mångsidig träningsform som går att variera efter egen styrka. Jag tror absolut att Flowin är effektivt och passar den som inte vill hoppa runt och ha sig så mycket. Dock behöver man nog gå ett par gånger innan tekniken sitter...

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback