Recept: Choclate Cheesecake Muffins

Liz ville gärna ha receptet på mina muffins, och jag själv hittade receptet hos DonnaSandra. Så jag kopierar texten från hennes sida rakt av.

Av detta recept får man 12 stora och goda muffins

125 g smör
2 1/2 dl brun farin
2 ägg
1 1/4 dl kakao
1 tsk vanillinsocker
1 1/2 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt

Cheesecakesmet:
300 g Philadelphia
3/4 dl socker
1 ägg
1 tsk vanilinsocker


Rör socker och smör poröst med elvisp.
Blanda ner äggen i smeten.
Rör ner kakao och vanillinsocker. 
Tillsätt mjölken och rör till en jämn smet.
Blanda resterande ingredienser (mjöl, bakpulver, bikarbonat och salt) i en bunke och rör slutligen ner detta i chokladsmeten.

Gör cheesecakefyllningen genom att röra ihop alla ingredienserna (philadelphia, socker, ägg och vanillinsocker).

Fördela chokladsmeten i formar, fyll dem ungefär till hälften. 
Fyll sedan på med färskoströra så att 3/4 av formarna är fyllda 
Grädda mitt i ugnen i 175°C i cirka 25 min.

Kommentarer
Postat av: Liz

oh va gott :) ska göra dem ngn dag!! färgat håret ännu?

2009-05-12 @ 17:52:00

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback