Nu är jag igång!

YES, första träningspasset avklarat! Trots att jag kände lite motvilja att gå iväg till gymmet, så är jag i efterhand nöjd med att jag tog mig dit. För det förstat gillar jag ju att träna (även fast jag tycker det är jobbigt att ta sig dit), för det andra är jag bra på att träna (har tekniken i kroppen och har relativt bra grundstyrka) och för det tredje är det livsviktigt. Jag blev positivt överraskad av mig själv när jag insåg att jag fortfarande är ganska stark och orkade med ungefär samma vikter/repetitioner/set som när jag förut gymmade regelbundet. Det var roligt att se!

Nu har jag ju bara att kämpa för att bli ännu starkare och dessutom måste min kondition förbättras, för den var inte vad den skulle vara.

Idag körde jag uppvärmning 10 minuter på en cross training-maskin, sedan körde jag 3x10 alternativt 3x15 repetitioner per maskin. Jag arbetade mig igenom benen, magen, ryggen, axlarna och armarna. Sedan avslutade jag med 17 minuter på löpbandet. Efter det relaxade jag i bastun, duschade och gick hem.

Jag är riktigt nöjd med mig själv och hoppas innerligt att jag ska orka hålla igång träningen på en lagom nivå (har en tendens att antingen träna "hela tiden" eller att tröttna).

Kommentarer
Postat av: Liz

Härligt :D

Postat av: Anonym

Sv: Då är det inte bara jag som saknar det då ^^ Och jag tycker du är en väldigt positiv människa :D

2009-11-12 @ 19:47:01
URL: http://lulibell.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback