Redo för bio!

Snart ska vi bege oss iväg till bion. Trots att vi har en biograf några hundra meter från lägenheten, så valde vi att gå på Rigoletto inne i city. Detta på grund av några olika faktorer. 1. Vi ville se filmen i 3D, vilket inte går på biografen närmast oss. 2. Rigoletto är den biografen där premiärer hålls, därför är kvaliteten bättre (på allt från sittplatserna till bilden). 3. Det finns mysiga soffor för två personer att krypa ihop i (dessvärre var dessa fullbokade den här gången, så vi får mysa i varsin biostol istället).

Eftersom jag har min nyttiga månad just nu, så får jag se mig omkring efter andra alternativ till snacks på bion. Popcorn är uteslutet. En första tanke var att istället köpa naturgodis, men vid närmare eftertanke kom jag på att de faktiskt innehåller lika mycket (om inte mera!) socker som annat godis. Så klart är skillnaden att naturgodis inte innehåller en massa konstgjorda ämnen, men ur nyttighetsperspektiv är de faktiskt inte speciellt mycket hälsosammare. Nötter är nyttigt (bra fetter!), men jag tycker att nötter utan salt är äckligt (och med salt så blir de ju onyttiga direkt). Därför har jag beslutat mig för att köpa vindruvor (perfekt eftersom det är säsong just nu). Det blir smaskigt! Sedan blir det nog en flaska mineralvatten till det. Se där, det går att vara nyttig samtidigt som man vill ha något att knapra på till filmen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag och simon hade en sån parsoffa när vi var och såg New Moon på bio, och jag tror helt ärligt inte att jag suttit så obekvämt i hela mitt liv ;) haha. vi satt mer eller mindre klistrade mot varandra, då man gled ner mot mitten. Så hädanefter blir det varsin biostol ;)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback