Ett pilates-tips!

Pilatesen igår var förresten riktigt bra! Synd att jag fattat tycke för just detta pilatespass och med den instruktören, när jag precis ska flytta och byta gym. På SATS Stadion (som blir mitt närmsta gym) har de bara pilates en gång per vecka, trist! Hur som helst ska jag dela med mig av en övning jag tycker är riktigt rolig.
-
Sätt dig på golvet med benen böjda framför dig (alltså med hälarna i golvet). Känn att du verkligen sitter på dina sittben med en rak och stolt hållning. Fatta tag med händerna om dina knän. Lyft upp fötterna från golvet och balansera på sittbenen, fortfarande stolt hållning! Sedan viker du in huvudet mot bröstet och rundar ryggen. Rulla nu bakåt, ungefär tills skulderbladen tar i mark - och sedan tillbaka upp igen utan att sätta ner fötterna i golvet igen. Återgå till den stolta hållningen (och fötterna i luften). Gör detta några gånger. Känns inte speciellt mycket i magen va? Släpp nu knäna, och sätt istället armbågarna mot knäna. Kom ihåg den stolta hållningen och fötterna i luften. Nu ska du rulla likadant som ovan, men med kontakt mellan armbågarna och knäna hela tiden! Mycket svårare va? Öva på det här så får du dels en mjukare ryggrad och dels magträning. Dessutom får man sig ett gott skratt om man gör övningen framför en spegel, man ser helt knäpp ut när man ligger där och rullar fram och tillbaka.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback